Mogelijk gemaakt door Blogger.

Travel: Roadtrip West Amerika - LA & Palm Springs

Als jullie me volgen via social media, wisten jullie al dat wij tijdens de paasvakantie op reis zijn geweest. We trokken elf dagen rond in West-Amerika, waar we heel wat geweldige plaatsen bezochten en prachtige natuur hebben gezien!
Ik wil het heel graag delen op de blog, maar is natuurlijk veel te lang om in één post te gieten, daarom splits ik het een beetje op om jullie toch een leuk overzichtje te geven. Vandaag deel 1, waarbij ik jullie meeneem naar LA en Palm Springs, California.

We reden in het totaal 3600 km en kwamen zo in maar liefst 4 staten. We sliepen in hotels/motels en reden met een huurauto. We huurden onze auto alweer bij Sunny Cars, en zijn daar heel tevreden over. Het is een Nederlandse organisatie, met Nederlands noodnummer dat 24/7 bereikbaar is (altijd handig moest er een probleem zijn tijdens de reis). Ze hebben een heel voordelige all-in-one formule, dus alle voordelen zitten in hun standaardprijs inbegrepen (zoals ongelimiteerde km's, schadeverzekering, diefstalverzekering, ...), en dus zijn er zeker geen verborgen kosten wanneer je de auto gaat ophalen of terugbrengen.

Na een lange vlucht, landden we in LA en gingen we eerst onze auto gaan ophalen (heel vlot, je hebt bussen van de maatschappij vlak buiten de luchthaven). Het was al geweldig om terug in LA rond te rijden (al kan de traffic daar echt wel vreselijk zijn). We stopten onderweg naar ons hotel bij de Micheltorena Stair, de superleuke regenboogtrappen op Sunset Blvd. Ik had die al verschillende keren via instagram zien verschijnen, dus ik wou natuurlijk eens van dicht een kijkje gaan nemen.
We gingen ook nog eens langs het huis van Charmed, en het huis gebruikt in de Thriller video clip van Michael Jackson. Ligt in een supergezellige buurt met prachtige huizen, heel fijn om eens door te rijden of te wandelen.

Dag 2 startten we eerst met een ontbijt in het hotel, en wat boodschappen doen. Het is toch de bedoeling dat we veel in de auto moeten zitten, dus we voorzien dan altijd wel water, snacks en fruit zodat we niet bij elk tankstation moeten stoppen.
Nadien gingen we naar het strand. We bezochten surf city Huntington Beach, zo fijn om in april op een zonnig strand te zitten, met een geweldig uitzicht op de pier, palmbomen, ...
Naar de avond toe gingen we gezellig iets eten, het was dinsdag dus Taco Tuesday!! Nadien reden we nog door naar Palm Springs, waar we al redelijk laat aankwamen.

Op dag 3 wakker worden in Palm Springs was echt zalig!! Vorig jaar hebben we daar drie dagen doorgebracht (lees hier nog eens mijn top 5 Palm Springs artikel)! Dit jaar hadden we dit eigenlijk maar als tussenstop gepland, dus kort na de middag moesten we al doorrijden, om 's avonds zeker op onze volgende locatie aan te komen.
We startten de dag toch op het gemakje, het weer was zalig dus na het ontbijt brachten we toch even wat tijd aan het zwembad door. Nadien reden we nog even door de gezellige buurt, enkele kleine tussenstops, waaronder de Ice Cream & Shoppe, voor een ijsje als lunch!

Vanuit Palm Springs reden we door naar Arizona, waar we een stuk van de Route 66 hebben gedaan, met enkele leuke stadjes en toffe stops. Het leukste als je meer het binnenland in trekt, je komt echt van die uitgestrekte landschappen tegen met wegen die eindeloos lijken. In combinatie met ghost town, vervallen tankstations en oude signs, geeft dat echt een geweldig toffe sfeer weer, iets wat je bij ons niet tegenkomt, maar da's voor een volgende keer!

De andere verslagjes van onze reis door West-Amerika gemist, lees ze hier na: