Mogelijk gemaakt door Blogger.

Travel: Roadtrip West Amerika - Historic Route 66

Het is ondertussen al van april dit jaar geleden dat wij op onze tweede roadtrip gingen in Amerika, waar we maar liefst 4 staten bezochten in elf dagen. Ik deelde al enkele foto's en must-visit spots in LA en Palm Springs, California (vind je hier), waar we onze reis startten, maar vandaar uit reden we door naar Arizona waar we een stuk van de Route 66 hebben gedaan, namelijk de stadjes Oatman, Kingman, Seligman, Williams en Flagstaff. Vandaag vertel ik jullie daar alles over, natuurlijk met de nodige foto's om heerlijk mee te kunnen genieten van deze prachtige streek!

We vertrokken dus vanuit Palm Springs op dag 3, met als eindbestemming die dag Kingman. Kingman wordt ook wel 'the Heart of Route 66' genoemd dus we wisten zeker dat we daar naartoe moesten!
Het was al geweldig om in Arizona binnen te rijden, het landschap is super om te zien, en die oude sfeer komt er ook overal terug.

We reden via het western stadje/ghost town Oatman, echt een must om daar eens een tussenstop te maken. De ezels lopen daar nog op straat en komen je tegemoet. Je waant je ineens in een oude westernfilm.

We reden verder naar Kingman langs Sitgreaves Pass, het is een 1113m hoge bergpas die echt deel uitmaakt van de historische Route 66. Leuke (oké soms zat ik ook niet helemaal op mijn gemak in de auto ;)) bochtige bergweggetjes met de nodige prachtige uitzichten.

Eenmaal in Kingman aangekomen was het al bijna avond. Tijd om in te checken in ons hotel, en gezellig iets te gaan eten. We kozen voor de bekende Mr. D'z Route 66 Diner, een typische Amerikaanse diner.
De ochtend van dag 4 startten we met een uitgebreid ontbijt, en eventjes wat rust aan het zwembad! Na het uitchecken gingen we richting Historic Route 66 museum in Kingman. Heel interessant om zo alle info en geschiedenis te lezen over deze bekende road! We gingen nog langs enkele geweldige murals in de stad, en reden nadien verder naar Seligman.

Ook het stadje Seligman ligt op de Route 66, ook wel gekend als 'the birth place of historic route 66'. Tijdens de hoogdagen van de Route 66 was dit een drukbezochte plaats. Nu zijn er vooral wat toeristen die eens een omweg maken onderweg naar/van Kingman of de Grand Canyon. Het is een superleuke, ietwat magische plek, neemt je helemaal terug mee in de tijd van toen. Heel leuk als je in de buurt bent om een tussenstop te maken, eens te snuisteren in de winkeltjes en de sfeer op te snuiven.

Ook wij waren onderweg naar de Grand Canyon toen we daar stopten (daar vertel ik meer over in een artikel over enkele nationale parken die we bezochten). We reden door het stadje Williams, staat bekend als de toegangsweg tot de Grand Canyon, en als laatste stopplaats aan de beroemde Route 66. Ook heel sfeervol, wel iets drukker, maar jammer genoeg geen tijd om er te stoppen.

Na de Grand Canyon reden we door naar het laatste Route 66 stadje, Flagstaff! We kwamen daar aan toen het al donker was. De stad was in 1896 de grootste stad op de route tussen Albuquerque en de westkust van Amerika, en in de jaren 20 werd het een populaire bestemming voor toeristen die de historische Route 66 volgden van Chicago naar de westkust.
De volgende ochtend bezochten we na het ontbijt Historic Downtown Flagstaff, wat supergezellig was, met oa. Hotel Monte Vista, prachtige gebouwen en oude stoomtreinen, gezellige winkeltjes en terrassen. Nadien gingen we ook eens langs de mall (na al die oude stadjes, mochten er ook wat nieuwe winkels op onze agenda staan, en er was een Sephora corner, jaja ik had mijn research gedaan ;)).

Het deel van de Route 66 vonden we echt geweldig!! Na heel wat toffe stadjes, stond er de dagen nadien heel wat natuur op onze planning. Zo gingen we naar Sedona, sliepen we in Monument Valley, bezochten we Anteloppe Canyon en de nationale parken Bryce Canyon & Zion National Park, maar dat is dus voor een volgende keer!

We huurden onze auto alweer bij Sunny Cars, en zijn daar heel tevreden over. Het is een Nederlandse organisatie, met Nederlands noodnummer dat 24/7 bereikbaar is (altijd handig moest er een probleem zijn tijdens de reis). Ze hebben een heel voordelige all-in-one formule, dus alle voordelen zitten in hun standaardprijs inbegrepen (zoals ongelimiteerde km's, schadeverzekering, diefstalverzekering, ...), en dus zijn er zeker geen verborgen kosten wanneer je de auto gaat ophalen of terugbrengen.

De andere verslagjes van onze reis door West-Amerika gemist, lees ze hier na: