Mogelijk gemaakt door Blogger.

Travel: Roadtrip West Amerika - nationale parken en natuurgebieden

Tijdens onze rondreis in West-Amerika hebben we een aantal nationale parken en natuurgebieden bezocht. Echt indrukwekkend en geweldig mooi, en voor mij toch wel de hoogtepunten van de reis. Ik was daar echt van onder de indruk, hoe de natuur u zo klein kan doen voelen en gewoon dat je naar iets kijkt wat de natuur heeft 'gemaakt'. Ik neem jullie mee, maar foto's zeggen eigenlijk niets in vergelijking met wanneer je daar echt staat!

In mijn vorige verslagje nam ik jullie mee naar de Historic Route 66, waar ik vertelde dat we op dag 4 tussen Kingman en Flagstaff gestopt waren bij ons eerste National Park, namelijk Grand Canyon! Wij bezochten de South Rim (je kan ook de North Rim bezoeken, maar dat lag wel heel ver van ons parcour). De foto's en uitleg wou ik bij deze post plaatsen, omdat ik dat meer toepasselijk vond.

Het park was iets waar ik heel erg naar uitkeek om te gaan bezoeken, je ziet dat zo vaak op foto of tv, en hoe dichterbij we kwamen, hoe meer ongeduldig en benieuwd ik werd. We parkeerden de auto bij het eerste uitkijkpunt, en wandelden naar de Grand Canyon. Onderweg kwamen we wilde dieren tegen die daar gewoon rondliepen, wat ik al indrukwekkend vond. Maar toen we plots zicht hadden op de canyon, kreeg ik echt kippenvel en tranen in mijn ogen. ZO INDRUKWEKKEND MOOI!! Ik kon mijn ogen niet geloven, echt zoiets had ik nog nooit gezien, waauw!

Als je de Grand Canyon bezoekt, kan je makkelijk een route afleggen met je auto, en stoppen aan meerdere uitkijkpunten. Wij deden twee stops, aangezien we redelijk laat waren toegekomen, namelijk Mather Point (aan het visitor center) en Grandview Point, waar we genoten van de zonsondergang.

Dag 5 startten we dus in Flagstaff, en vandaar reden we door naar Sedona. Dat ligt in het midden van een indrukwekkend rotslandschap dat bekend staat onder de naam Red Rock County. Je kan er heel wat activiteiten doen zoals jeepsafari's, wandeltochten of zelfs een ballonvaart, maar wij gingen gewoon om de natuurpracht te bewonderen. De fameuze rode rotsen zijn echt prachtig om te zien en om naast te rijden, je hebt echt ogen te kort als je daar rijdt. We stopten onderweg even aan Midgley Bridge.
Je hebt verschillende uitkijkpunten waar je echt een geweldig zicht hebt op het landschap, wij bezochten de Chapel of the Holy Cross, die gebouwd is in de rotsen. Niet zozeer voor de kapel zelf, maar wel voor het uitzicht rondom dat adembenemend is.

Alweer was er niet zoveel tijd om te lang te blijven of vaak te stoppen onderweg, want we reden vandaar door naar Monument Valley, een viertal uurtjes rijden, waar we gingen overnachten. Je zag het landschap echt veranderen hoe dichter we bij onze bestemming aankwamen.
We kozen voor The View hotel, echt een aanrader. Je betaald iets meer dan de enkele hotels in de buurt, maar is het helemaal waard. Alle kamers hebben een eigen terras met zicht op Monument Valley, zodat je echt kan genieten van het uitzicht, de sterrenhemel 's nachts en een geweldige zonsopgang!

Ik keek heel erg uit naar het bezoek aan Monument Valley. Beetje dubbel wel, want op deze locatie werden heel wat westernfilms gedraaid en dat was mijn papa zijn favoriete filmgenre. Ik wou dat ik hem honderduit kon vertellen over deze plek, hij zou het zeker geweldig gevonden hebben dat we daar geweest zijn. Maar toch gaf het me een speciaal en fijn gevoel dit alles met mijn eigen ogen te zien, waar ik eens extra aan hem dacht.

Hier wou ik toch dat we iets meer tijd genomen hadden om echt eens het rotslandschap verder in te rijden. We hebben dat het eerste stukje gedaan en vandaar uit terug vertrokken, richting Page. Daar bezochten we Antelope Canyon. Het is een smalle kloof die door water en modder werd uitgesleten. Ik had deze tour op voorhand gereserveerd, want de plaatsen zijn nogal gegeerd (vooral op de middag, wanneer de lichtinval het mooist is. Wij zijn in de namiddag kunnen gaan). Upper Antelope Canyon is zo'n 400 meter lang en 44.3 meter diep. Er zijn speciale lichteffecten te zien doordat de zonnestralen door bepaalde smalle openingen naar binnen schijnen. Stond ook al even op mijn to do list, en vond het echt magisch om te zien!

Vandaar uit reden we verder naar de staat Utah, waar we de volgende dag Bryce Canyon National Park bezochten. We sliepen in een hotel dichtbij het park (Best Western Plus Bryce Canyon Grand Hotel), dus ideaal om onze dag mee te starten. Hoe overweldigend ik Grand Canyon ook vond, als ik misschien toch 1 favoriet mag kiezen, dan gaat het toch Bryce Canyon zijn. Zo indrukwekkend en prachtig om te zien, echt ongelooflijk! Het was ook nog rustig toen wij er toekwamen dus heerlijk genieten van deze geweldige natuurplek! Echt een aanrader!! We zijn niet echt ver in het park gaan rondwandelen, we deden natuurlijk wel alle uitkijkpostjes. Van daaruit reden we door naar Zion National Park.

Zion National Park hebben we niet helemaal gezien, aangezien we dit enkel als doorrit naar Las Vegas deden. Heel jammer, hadden we het op voorhand geweten, dan waren we daar in de buurt zeker nog blijven overnachten. Maar ik vond het eerste deel van het park ook al indrukwekkend, een totaal ander beeld dan de dagen voordien maar even indrukwekkend. Die grote rotsen waar je naast rijdt of staat, da's echt zo gek!

Zoals ik al zei, was onze eindbestemming die dag Las Vegas. We bezochten 's avonds nog het Neon Museum en reden de volgende dag terug richting LA. Ik schrijf volgende keer nog een laatste verslagje over deze laatste dagen.
Natuurlijk, zoveel natuurparken die we nog niet gezien hebben in West-Amerika, zoals Yellowstone, Yosemite, Sequoia, Death Valley. Dus ik hoop dat we zeker nog een keertje terug kunnen!

Lang artikel, met heel wat foto's, maar ik hoop dat jullie er toch van genoten hebben! Hebben jullie zelf al natuurparken bezocht in Amerika? Zo ja, welke was jouw favoriet?

De andere verslagjes van onze reis door West-Amerika gemist, lees ze hier na: