Mogelijk gemaakt door Blogger.

Travel: Roadtrip Duitsland #1

De zomervakantie zit erop, tijd dus voor een terugblik naar ons gezellig tripje door Duitsland. We bezochten heel wat toffe stadjes, leuke musea en natuurlijk ook enkele pretparken. We gingen voor het eerst op stap met een camper, wat het ook leuk maakte om op korte tijd heel wat plekken te zien, maar het was toch een beetje uitzoeken om alles goed georganiseerd te krijgen.
Ik schrijf binnenkort zeker een verslagje over het 'eerste keer kamperen', maar vandaag neem ik jullie al mee op de eerste dagen van onze mini roadtrip.

Op dag 1 vertrokken we vanuit België richting Duitsland, onze eerste tussenstop was op een vijftal uurtjes rijden, een klein stadje namelijk Bettingen. Ik had een supergezellige camping gevonden, Campingpark Wertheim-Bettingen, heel natuurlijk gelegen aan een riviertje. En gelukkig hadden we ook een plekje met zicht op het water. We installeerden ons en gingen ons natuurlijk ook eens gaan verfrissen in de rivier. Verder hielden we het een beetje op het gemak, even rondwandelen, iets eten en daarna klaar voor onze eerste nacht in de camper.

Ik ben veel wakker geweest die eerste nacht, maar het was rustig opstaan, ontbijten aan het water en even buiten zitten. Een goed begin van de vakantie dus, natuur en rust, en de perfecte start voor dag 2.
Rond de middag trokken we verder, namelijk naar Nürnberg (of Neurenberg), in Beieren, ongeveer een tweetal uurtjes rijden. We zagen heel wat mooie landschappen onderweg, kan ik echt van genieten.

Onze eerste stop daar was een bezoekje aan het Museum Industriekultur. Wat een aanrader, vond ik echt een geweldig museum. Gevestigd in een oud fabrieksgebouw vind je heel wat technische, culturele en sociale geschiedenis. Je krijgt een kijkje op werk en het dagelijkse leven hoe het er vroeger aan toe ging. De geschiedenis van huishoudelijke toestellen, technologie, ... maar ook die van fietsen, moto's en auto's. En zoveel meer, echt de moeite om eens te bezoeken.

We waren van plan die dag ook het speelgoedmuseum in de stad te bezoeken, maar omdat we zolang in het Museum Industriekultur gebleven zijn, waren we daar dus te laat voor. We zetten onze tocht dan verder naar het Nürnberg kasteel (Kaiserburg), en zijn historische gebouwen er rond, dat dateert uit de 11de of 12de eeuw. Het ligt bovenaan een rots, waardoor je een mooi zicht krijgt over de stad.

Nadien reden we verder naar Zirndorf (een half uurtje verderop), waar we, na een bezoekje aan Burger King en DM (drogisterij), onze camper klaarmaakten om te slapen op de camping stelplaats aan Playmobil Funpark. Maar daar vertel ik in een volgende verslagje heel wat meer over :).

Hopelijk vinden jullie het leuk om mee te volgen (en vinden jullie het niet erg dat ik alles een beetje opsplits, maar ik heb zoveel leuke foto's, dat het echt wel teveel wordt om alles ineens te delen).