Mogelijk gemaakt door Blogger.

Travel: Roadtrip Duitsland #3

Ondertussen zitten we al aan de helft van onze mini-roadtrip door Duitsland met de camper. Zo stopten we onder andere al in Bettingen, Nürnberg en Zirndorf. Op dag 4 eindigden we onze dag in Stuttgart, waar we 's avonds laat toekwamen op Camping CannstatterWasen. Was ook de enige camping waar we meer dan één nacht verbleven, omdat we toch heel wat wouden doen in deze stad.
Wat allemaal, dat kunnen jullie vandaag dus lezen in mijn volgend verslagje.

Waar mijn vriend en zoontje vooral naar uitkeken tijdens ons tripje naar Stuttgart, was een bezoekje aan het Mercedes Museum en het Porsche Museum. Dus op onze eerste dag daar, dag vijf van onze trip, gingen we als eerste naar het Mercedes museum (het lag ook dichtbij onze camping, dus we konden daar te voet naartoe). Ik moet zeggen, ik was zelf ook onder de indruk, van het gebouw, de inrichting, de wagens, ... Een groot museum, zeven verdiepingen hoog, met heel wat pracht en praal, en geschiedenis.

Je start bovenaan, waar je een heel stuk teruggaat in de tijd (voor 1900). De allereerste auto's, de eerste Daimler motoren, enz en je wandelt mooi het pad af naar beneden, zodat je zeker alles te zien krijgt. Per verdieping was er ook een aparte hal, waar dan bv. 'bekende' Mercedessen stonden.
De trap van één verdieping naar de volgende, was een fotowand, waar je heel wat geschiedenis kon terugvinden. Niet enkel van auto's maar ook alle belangrijke gebeurtenissen in de wereld, heel interessant.

We zijn er uiteindelijk veel langer gebleven dan gepland, maar dat was het zeker waard. Nadien namen we de bus en trein richting het centrum van Stuttgart. We brachten een bezoekje aan het infokantoor, liepen even door de winkelstraat en deden wat inkopen in de supermarkt. Zo keerden we nadien terug naar onze camper, waar we 's avonds een lekkere bbq hielden.
De volgende dag gingen we de toeristische toer op, en deden we een Citytour, met een rode hop on-hop off dubbeldekker. Superhandig, omdat je langs heel wat mooie plekken komt en ook uitleg krijgt op de bus dankzij koptelefoons.

We stapten op aan het Pig Museum (ja dat hebben ze daar, maar nee, we hebben het niet bezocht haha) omdat dat op wandelafstand was van onze camping. We reden langs het Mercedesmuseum (maar dat deden we de dag voordien dus al) en nadien gingen we meer het centrum in. Jammer genoeg was het weer niet zo schitterend (het dak moest af en toe dicht wegens regendruppels), dus we deden eigenlijk de tour zonder uitstappen. We passeerden ook de Wilhelma zoo, die had ik heel graag bezocht, maar daar hadden we toch eigenlijk de tijd niet meer voor, aangezien je daar echt een volledige dag moet voor uittrekken denk ik.
Maar we hebben veel mooie plekken gezien, zo reden we de hoogte in langs de wijnranken en kreeg je zo een mooi zicht over de stad. In het centrum zelf passeerden we mooie stadsparken en Stuttgart's Palace Square, het hart van de stad waar mensen gezellig samenkomen.

In de namiddag namen we de trein, onze volgende stop was het Porsche Museum. Iets minder groot, en ook iets minder indrukwekkend, dan het Mercedes Museum, maar toch de moeite waard. Leuk om de geschiedenis en evolutie van het merk te leren kennen. We zagen ook heel wat schitterende wagens die mooi tot hun recht kwamen in het interieur. Ook de buitenkant was echt schitterend om te zien.

En zo waren onze twee dagen alweer goed gevuld.
Heel wat auto's dus vandaag, maar in mijn volgend, en laatste, verslagje neem ik jullie mee naar Legoland, en dan terug naar België :)