Mogelijk gemaakt door Blogger.

Travel: Roadtrip California - Carmel-by-the-Sea

Het meest gezellige plekje tijdens onze roadtrip in California, is toch wel Carmel-by-the-Sea. We verbleven er twee nachten en twee dagen, en dat mocht voor mij gerust nog wat langer zijn!
Het badplaatsje Carmel is echt een oase van rust, stijl en traditie. Eigenlijk voelt het niet echt Amerikaans aan, ze weren er grote ketens, fastfood, hoge gebouwen en neonlichten, en gaan helemaal voor een gezellige sfeer. Bekend voor zijn prachtige strand, 17 Mile Drive en exclusieve Pebble Beach golfbaan, en nog een leuk weetje, Clint Eastwood was er ooit burgemeester!

Wij verbleven in het gezellige hotel Hofsas House, perfect om er met kinderen te verblijven want ze hebben ruime kamers (wij hadden een kamer met keuken, eettafel, haardvuur en een privĆ©-terras), een verwarmd zwembad, heerlijk ontbijt en is heel goed gelegen (op wandelafstand van het centrum en het strand). Het ziet er ook mooi uit, Engelse/Duitse stijl en het gebouw is helemaal roze!!
De gastvrouw was echt supervriendelijk en gaf ons met heel veel plezier extra info en tips van wat we er allemaal kunnen doen.

De eerste avond kwamen we laat aan, het was net donker geworden en we hadden een lange dag achter de rug, en aangezien we zo een fijne kamer hadden besloten we om gezellig daar binnen wat te chillen en iets te eten. Natuurlijk volgde nog een plons in het zwembad alvorens we gingen slapen.
De volgende dag na het ontbijt was het tijd om het stadje te gaan ontdekken. Het was er iets frisser dan de afgelopen dagen, maar de zon scheen en er was zoveel moois te zien.
We besloten te voet naar het centrum en het strand te wandelen langs de gezellige straten en huizen, winkeltjes, koffiehuisjes, ... en ook een geweldig mooi strand!

In de namiddag namen we opnieuw de auto, richting Monterey! We bezochten daar het bekende racecircuit Laguna Seca, wat de boys geweldig vonden! We konden helemaal tot aan de tracks rijden en we hadden geluk want er was een school aan het oefenen en zo zagen we nog wat beweging. Noah mocht zelf in Ć©Ć©n van de raceauto's gaan zitten.

Na ons race-avontuur keerden we terug naar het hotel, en gingen we 's avonds een hapje eten in het restaurant The Beach House. Heerlijk eten en zicht op de zee! Zeker een aanrader. Er stond zoveel lekkers op de kaart, dat we niet wisten wat te bestellen. Nadien namen we nog heerlijk dessert mee naar ons hotel!

Op dag twee gingen we in de voormiddag nog eens terug naar het strand. De dag voordien was er best wel veel wind, dus nu was het ideaal om er iets langer te vertoeven. Bij het terugkeren stopten we aan de 5th Avenue Deli, waar je een lunch/picknick kan bestellen om mee te nemen, echt de heerlijkste broodjes ooit!
's Middags reden we door langs de bekende 17 Mile Drive, het is een betalende weg (scenic drive) door Pacific Grove en Pebble Beach met prachtige natuur, dieren en geweldige panorama's.
Enkele geweldige stops zoals Lone Cypress, Bird Rock, Harbor Seals, Restless Sea, ..., perfect om onze picknick op te eten!

's Avonds reden we door tot in San Francisco (daarover meer in een volgende posts), maar we maakten nog een tussenstop aan Santa Cruz Beach, met zijn bekende Boardwalk. Jammer genoeg was alles op de boardwalk al gesloten toen we er aankwamen (ik had geen idee dat die 's avonds zo vroeg sloten), maar wel op tijd voor golden hour, dus perfecte lichtinval, mooie locatie maar toch rustig!

Wij genoten alvast van een tweedaagse in Carmel, kenden jullie dit stadje al?

De andere verslagjes van onze roadtrip van LA tot San Francisco gemist, lees ze hier na: