Mogelijk gemaakt door Blogger.

Golden nails with Orly

Nieuwe herfstkleurtjes voor de nagels, altijd leuk!!
Ik liet jullie al kennismaken met nieuwe collecties voor het najaar, vandaag is het de beurt aan de Fired Up Collection van Orly.
Deze collectie bestaat uit zes nieuwe warme en glitter kleurtjes, van paarstinten en oranje-rood, tot fushia, lichtroze en goud.

Leuk kleurenpallet voor de herfst vind ik, het fushia-lakje vind ik heel erg mooi, maar ik was vooral ook benieuwd naar het gouden lakje, Flare.

Het is mijn eerste nagellakje van het merk en ik vond het er alvast leuk uitzien! De verpakking vind ik mooi, de dop is ook handig om vast te houden, zowat anti-slip. Ik was vooral ook benieuwd naar de kleur, aangezien ik zelf nog geen gouden kleurtje in mijn collectie had.

Ik was aangenaam verrast! Ik vond het een supermooie kleur, heel feestelijk maar kan toch ook gewoon alledaags gedragen worden.
Hij lakte ook heel makkelijk en droogde snel. Hij had wel zeker twee lagen nodig, want één laag was nogal sheer, maar dat ligt natuurlijk aan de kleur.
Het afhalen ging dan weer iets minder snel, moest er toch iets harder op wrijven om alles er mooi af te halen.
Shhtt, I have some gold... on my nails!

Wat vinden jullie van het kleurtje, en de rest van de collectie, een favoriet? En hebben jullie al een gouden lakje?

Orly Flare - €7.62 oa. te koop bij oronails.be

12 Oktober: Wereldeierdag

Who's Egg-cited today? You should, vandaag is het namelijk Wereldeierdag :)
Nog nooit van gehoord zeg je, believe me, ik ook niet, maar ik vind het superleuk!!

12 oktober is Wereldeierdag, dan worden de gezondheidstroeven en veelzijdigheid van het ei gepromoot in de hele wereld.
Wat zijn die nu? Het ei is een uitstekende en goedkope bron van hoogwaardige eiwitten, vitaminen, mineralen en onverzadigde vetzuren. We willen allemaal gezonder eten met meer fruit, groenten, vis en volkorenproducten, maar ook het ei past in een gezonde voeding.
Beetje opletten voor de cholesterol, een ei bevat 200 mg cholesterol (en je mag dagelijks niet meer dan 300 mg), maar dat zit enkel in het eigeel (het wit van het ei bevat geen cholesterol).
Maar het motto is 'één ei per dag is ok', dus ik zou zeggen, Egg-cellent!

Dus misschien een uitgebreid ontbijt deze morgen, met een gekookt eitje:

 Of lunch, met wat kaas, rijst en een omelet:

En lust je geen ei, zet je er dan gewoon bij:

Hoe leuk vinden jullie dit? En zullen jullie vandaag eitjes eten?
Dan rest me enkel nog deze vraag: 'Who came first, the chicken or the egg?'
Petra x

Je vind ook leuke receptjes op ei.be :)

Winactie: Win een lichtslinger via Mamzel

Deze winactie is afgelopen, de winnaar heeft een email ontvangen!

Vandaag alweer een leuke winactie voor jullie in samenwerking met Mamzel!! (je kan ook nog steeds deelnemen om je favoriete laarzen te winnen, lees hier).

Mamzel is een webshop met een uitgebreid assortiment aan hebbedingetjes, leuke originele spullen voor in je huis en tuin, maar ook juwelen, handtassen, kinderspullen, ... echt heel leuke dingen!
Ook leuke cadeau-ideetjes, met de eindejaarsfeesten in het vooruitzicht!

Mamzel bestaat deze maand vijf jaar en viert dit op een leuke manier. Op hun facebook-pagina geven ze élke dag een of meerdere cadeau's weg, en dat de volledige maand oktober!
En niet alleen daar, ook in samenwerking met Sprinkles on a Cupcake, geven ze een leuke prijs weg.
Je kan hier een toffe lichtslinger winnen van het merk La Case de cousin Paul t.w.v. €27.50. 
Perfect al voor de kerstperiode, of anders ook gewoon te gebruiken als verlichting in de slaapkamer, of in de zomer voor het terras.

Wat moet je doen om deze lichtslinger te winnen?
♦ Stuur een mailtje naar petra@sprinklesonacupcake.com waarom jij deze lichtslinger graag zou willen winnen?

Niet verplicht maar wel leuk:
♦ Like de Mamzel facebookpagina
♦ Like de Sprinkles on a Cupcake facebookpagina, of volg mij via Twitter of Bloglovin. Deel deze winactie met je vrienden of tweet: 'Volg @PetraCupcake en maak kans op een lichtslinger t.w.v. €27.50: http://tinyurl.com/9ehq2xh'

Deze winactie loopt tot 16 oktober 2012, middernacht. De winnaar wordt persoonlijk op de hoogte gebracht.
Veel succes.
Petra x

Bye bye frizzy hair?

Frizzy hair, het is een feit dat de meerderheid van de vrouwen geconfronteerd wordt met dit probleem.
Je haar gaat kroezen, wordt pluizig en onhandelbaar, en dat komt allemaal doordat je haar heel droog is en daardoor de vochtigheid van de omgeving absorbeert. Hierdoor gaat het opzwellen waardoor de buitenste haarschubben worden opgetild, wat zorgt voor kroes!

Hoor jij jammer genoeg bij die meerderheid? No worries, je kan er iets aan doen!
Het is belangrijk de juiste shampoo en conditioner voor jouw haartype eruit te kiezen, spoel je haar ook altijd zorgvuldig uit en dep je haar droog met een zachte handdoek.
Ook een serum voor je haar achteraf, kan wonderen doen!

Speciaal voor je kroeskapsel heb je nu het nieuwe gamma Frizz Control van Wella Pro Series, die bestaat uit een Frizz Control Shampoo en een Frizz Control Conditioner.

De producten van dit gamma bevatten een gesofisticeerde mix van ingrediënten die het haar beschermen tegen vochtigheid en zo kroes geen kans geven.
Dat doen ze door de buitenste laag van het haar te verzegelen. Polymeren omhullen elk haartje apart en beschermen het op die manier tegen de negatieve invloeden van vocht, waardoor ook het natuurlijke hydratatie-niveau intact blijft.
Daarnaast bevatten de Frizz Control producten ook gladmakende ingrediënten, waardoor het haar zacht aanvoelt en prachtig glanst.

Perfecte aansluiter bij deze producten, is het Frizz-Ease Hair Serum van John Frieda.
Dit serum houdt het haar de hele dag pluisvrij en verandert droog haar in voelbaar soepeler, glanzender en sterker haar. Het is daarbij ook vochtafstotend en biedt hittebescherming.

Up to the test:
Ok, ik behoor niet tot de meerderheid (don't hate me now), ik heb alleen last van wat statisch haar eens het wat kouder wordt, maar mijn vriendin Nathalie die vaak last heeft van pluizig haar, wou met veel plezier deze producten uittesten toen ik het haar vroeg. Wat vond ze er nu van en heeft het haar geholpen:

'De shampoo en conditioner zijn goed. Ze ruiken heel erg goed, schuimen goed en zijn makkelijk in te wrijven.
Na de shampoo en conditioner gebruikte ik ineens het serum, die ook heerlijk ruikt. Ik heb tamelijk lang haar, dus ik heb iets meer nodig dan aangegeven staat op de verpakking. Wat me wel opgevallen is, dat je het serum best gebruikt op heel nat haar.
Mijn haar is zachter en mijn eigen krullen komen meer tot uiting. Echt meer glanzen doet het volgens mij niet.
Mijn haar is zichtbaar minder gefriseerd, de combinatie van de drie versterkt waarschijnlijk wel het resultaat, maar een echt wondermiddel is het volgens mij niet (al heeft slecht weer daar ook wel invloed op).
Maar ik ben alvast tevreden van de producten, en ik zou ze zeker (vooral dan de shampoo en de conditioner) opnieuw kopen.'

Zo, dit klinkt alvast goed!
Hebben jullie last van frizzy hair, en gebruik je er specifieke producten voor?

Guilty pleasures & kleine kantjes, deel twee!

Ik ging onlangs door enkele van mijn oude artikeltjes en ik las de 'Wijvenweek' blogjes nog eens! Ik vond het toen zo leuk om te doen, en vind ze nog steeds heel leuk om lezen!
Eén van mijn favorieten, Guilty pleasures & kleine kantjes, waarbij we enkele zaken moesten delen die je gewoon voor jezelf houdt, terwijl ze eigenlijk niet zo erg zijn, en waarbij mensen waarschijnlijk zouden reageren met 'allez, ik heb dat ook' of 'kind toch, daar moet ge toch niet mee inzitten'.

En inderdaad, de reacties waren toen zo leuk om te lezen en ik was blij dat ik niet alleen was ;).
Dus ik dacht, tijd voor een Part Two!!
Here you go:
Op tijd komen is één van mijn zwakke punten, ik ben meestal juist gepast op tijd of nét een beetje te laat. Als er iets te doen is, zeggen mijn vriendinnen soms dat het vroeger begint dan het normaal is (for fun, ok maar ik weet het er wel mee), of als ik dan eens op tijd ben, krijg ik de reactie 'amai, je bent er al'.

Ik heb een bad in huis, zelfs een heel mooi, op pootjes, maar ik ga er bijna nooit in! Ik ben een echt douche-mens. Ik kan er soms een half uur onderstaan, of zelf zitten :p En in de winter het liefst een hele warme, totdat mijn voeten rood zien :)

Ik heb regelmatig een uur middagpauze op mijn werk. Dan maak ik bijna altijd van de gelegenheid gebruik om snel eens te gaan shoppen! Je kan op een klein uurtje tijd best veel geld opdoen ;)

Ik ben een echte koukleum! Ik zit momenteel al in de zetel met een deken en trui (ja, en de verwarming staat al op). Vooral aan mijn voeten heb ik het zo snel kou, en met koude voeten kan ik echt niet slapen! Ik slaap dan ook regelmatig met mijn kousen aan.

Het is oktober, maar ik eigenlijk heb ik heel veel zin, en inspiratie, om aan mijn kerstlijstjes te beginnen! 
Ik steek de schuld op al die mooie kerst-persberichten die ik al mag ontvangen... ik kan al niet meer wachten!!

Zo, dit was het voor nu! Misschien volgt er ooit nog een derde deel ;)
herken je jezelf ergens in, of waar ben jij schuldig aan? Let me know!
Petra x

foto's: weheartit.com

Clinique op de wimpers!

De perfecte mascara, het blijft toch altijd een hele zoektocht. Er komt altijd wel iets nieuws en beter!
Currently on my lashes: High Impact Extreme Volume Mascara & Bottom Lash Mascara, beide van Clinique.

De High Impact Extreme Volume Mascara is de nieuwste in mijn collectie.
Hij geeft je wimpers een maximale volume boost. Dankzij het nieuwe extra grote voorgevormde borsteltje met meervoudige werking worden de wimpers sneller en zonder enige moeite opgevuld. Je hebt duidelijk gescheiden, verlengde en gekrulde wimpers.

De mascara bevat een basis van polymeren die de wimpers prepareren voor een intense, brede look. Deze mix van polymeren werkt als een primer, waardoor de wimpers direct meer volume krijgen.

Ik vind het een aangename mascara. Hij droogt niet heel erg snel, maar geeft wel een mooi resultaat. Mijn wimpers zien er duidelijk langer uit. Hij blijft ook mooi op zijn plaats zitten gans de dag lang.

De Clinique Bottom Lash Mascara heb ik al eventjes, en ik gebruik hem elke dag.
Het is een mascara speciaal ontwikkeld voor de onderwimpers en blijft 24u perfect zitten dankzij een langhoudende formule en is waterproof in koud water.

Het micro-miniborsteltje is momenteel één van de kleinste borsteltjes op de markt. Hij accentueert de kleinere, fijnere onderwimpers optimaal waardoor ze een perfect natuurlijke look krijgen. Zo is het ook makkelijker om zonder vlekken of vegen mascara aan te brengen op je onderwimpers.

Ik vind het zo een leuke mascara, hij ziet er zo mooi en cute uit! En hij doet ook zijn werk. Mijn onderste wimpers worden subtiel in de verf gezet en dat vind ik perfect zo! Het is ook handig om aan te brengen, een grote borstel zit al snel in de weg!
(Op de onderste wimpers heb ik hier dus de Bottom Lash Masara op. 
Geen idee meer welke de gewone mascara was, maar het is niet bovenstaande)

Ik ben fan van beide! Wat denken jullie ervan?
En heb jij een all-time-favorite mascara?

High Impact Extreme Volume Mascara - €26.50
Bottom Lash Mascara - €16.50
Beide verkrijgbaar online op www.clinique.be of bij Ici Paris Xl

The Body Shop: Vineyard Peach Body Scrub

Perzik-geurtjes, één van mijn favoriete fruitgeuren voor lichaamsproducten! Dus met deze nieuwe lijn van The Body Shop, Vineyard Peach, ben ik dan ook superblij.

Vineyard Peach is een Special Edition die nu in de winkels ligt, en bestaat uit vier heerlijke perzikproducten die je helemaal doen wegdromen naar zomerse en natuurlijke bestemmingen.
In de collectie vind je een Body Butter, Body Scrub, Shower Gel en Body Lotion.

Ze bestaan uit een combinatie van een heerlijke geur en een rijke, fluweelzachte textuur gemaakt van sappige perziken die groeien in de vruchtbare grond naast wijngaarden.
De producten bieden een 24 uur lange vochtregulerende werking en bevatten perzikpitolie, waardoor je huid de hele dag perzikzacht blijft!
En niet te vergeten, je ruikt helemaal lekker naar perziken, I love it!

Ik testte de Vineyard Peach Body Scrub en mijn huid is écht zo zacht als een perzik!
De geur is heel aangenaam, de perziken zijn duidelijk aanwezig en ruikt heerlijk zoet! Op de huid zelf ruik je heel goed de natuurlijke geur!
De scrub zelf doet het prima. Het is een zachte, romige scrub waarvan de scrubdeeltjes goed hun werk doen. Voelt niet heel hard aan op de huid, maar wordt er wel zacht van achteraf!

Ik ben alvast fan, en moet dringend langs de shop om de douchegel  en body butter ook in huis te halen!
Wat denken jullie van deze perzik-lijn?
Petra x

The Body Shop Vineyard Peach Body Scrub - 200ml - €15
Verkrijgbaar sinds begin oktober 2012

Advertorial: De geelste stoelendans ooit

Op 27 september 2012 vond in Gent de geelste stoelendans ooit plaats. Nee, het was niet één of andere jeugdbeweging, maar het was een stunt van Telenet.

Elke kandidaat bracht een gele stoel mee, en kon zo meedoen aan de stoelendans om een iPhone 5 te winnen.
De stoelendans heeft een 2-tal uur geduurd en er waren rond de 300 deelnemers. de tien winnaars kregen een gloednieuwe iPhone 5 mee naar huis!

Deze actie kadert in een campagne voor de iPhone 5 die bij Telenet, in combinatie met een iKING- of iKONG-abonnement, tegen verlaagde prijs verkrijgbaar is. De iPhone 5 kost dan maar €199 (bij een abonnement van €45/maand) of €49 (bij een abonnement van €75/maand).
Mij mochten ze gerust ook zo een iPhone 5 mee naar huis geven ;)


Win je favoriete paar laarzen via Brandos

Deze winactie is afgelopen, de winnaar heeft een mailtje ontvangen!

Het is echt herfst, de open schoenen mogen nu echt wel verdwijnen! Regen- en andere laarzen mogen terug de kast uitgehaald worden, of je collectie mag gewoon worden aangevuld met nieuw materiaal ;)

Hoe kunnen we de herfst beter instappen dan met een nieuw paar laarzen, die je dan nog eens cadeau krijgt ook!!

Ik liet jullie hier al mijn nieuw paar regenlaarzen zien, die ik via de webshop Brandos.be heb.
Ze hebben er natuurlijk niet alleen regenlaarzen, het is een schoenenwebshop, dus je hebt er voor elke gelegenheid wel iets, zomer, winter, feest, regen, sport, ... en ze hebben er ook tal van verschillende bekende merken bijeen, oa. Hunter, See by Chloé, Ash, Supertrash, Guess, UGG, Vans, Esprit, ... and many many more!!

In samenwerking met de webshop kan je hier je favoriete paar regenlaarzen of gewone laarzen winnen (tot een waarde van €125), hoera!!


Wat moet je daarvoor doen?
♦ Neem een kijkje op de webshop (Brandos.be) en zoek je favoriete paar laarzen, tot een waarde van €125, uit.
♦ Plaats een comment onder dit artikel met de link van het paar laarzen dat jij graag zou willen winnen en waarom.
♦ Volg Sprinkles on a Cupcake via Facebook, Bloglovin en/of twitter en deel deze winactie of tweet: 'Volg @PetraCupcake en maak kans op je favoriete paar laarzen: http://tinyurl.com/8w7vku5'
♦ Laat in je comment ook je emailadres (met spaties tussen, spam!!), twitternaam, bloglink, ... achter, zodat ik je kan contacteren als je gewonnen hebt.

De winactie loopt tot 14 oktober 2012, middernacht. De winnaar wordt persoonlijk op de hoogte gebracht!

Veel succes,
Petra x

Ik ben geraakt

De hele maand oktober staat jaarlijks, overal ter wereld, in het teken van borstkanker. Er word dan extra aandacht aan besteed en er worden tal van activiteiten georganiseerd.
En da's maar goed ook, want iedereen wordt er jammer genoeg op de één of andere manier wel eens mee geconfronteerd. In België alleen al worden jaarlijks meer dan 9.500 nieuwe gevallen van borstkanker vastgesteld.

Er is maar één manier om kanker te verslaan, en dat is via wetenschappelijk onderzoek. 
Vandaag bedraagt de gemiddelde vijfjaarsoverleving voor borstkanker zo'n 90%, terwijl dat vijfentwintig jaar geleden nog maar 75% was. Dat is vooral te danken aan doorgedreven onderzoek op het vlak van opsporing, diagnose en behandeling.

Stichting tegen Kanker lanceert dit jaar de borstkankercampagne www.ikbengeraakt.be om extra fondsen in te zamelen, want er is nog meer onderzoek nodig.
Via de site kan je doneren, dan kan al vanaf vijf euro, zeer gemakkelijk en snel, allemaal online.
Je kan ook een steunteam opstarten, en zo samen met je vrienden geld inzamelen.

Ik vind het zo belangrijk hierachter te staan, elke vijf euro kan een verschil maken. Ik heb alvast mijn steentje bijgedragen, hopelijk doen jullie dit ook!
Op de site kan je ook volgen hoeveel er tot nu toe al is ingezameld, lees verhalen van slachtoffers, familieleden, onderzoekers,... Neem zeker een kijkje: www.ikbengeraakt.be.

Na je gift komt je naam ook onderaan op de website te staan, de mijne staat erbij 
(en je kan er eventueel ook een boodschap of verhaal bijschrijven als je wil).
De teller staat ondertussen al op meer dan 108.000 (deze printscreen was van dit weekend na mijn gift), en ze hopen op 500.000, so fingers crossed.


Trind Caring Colors Herfst 2012

Een nieuw seizoen, dat wil zeggen, nieuwe kleurtjes nagellak, hoera!
Deze zijn meestal geïnspireerd door de mode van het moment. En zo ook bij de nieuwe kleurtjes van Trind. Voor haar Limited Edition Caring Color najaarscollectie heeft Trind verschillende kleurtrends laten terugkomen uit het kleurenpalet van de herfst/winter collectie 2012.

Zo zijn er twee sparkling colors, nl. Golden Bronze en Champagne Silver, en twee effen kleuren, die je inderdaad ook vaak in de kledij ziet terugkomen deze herfst-winter, een blauwe kleur Petrol Blue en een bordeau-tint Vintage Pink.

Ik testte twee kleurtjes uit van de herfstcollectie, Champagne Silver en Petrol Blue.
Het zijn mijn eerste kleurtjes van het merk, ik had eerder al een handcrème en een nagelverzorgingsset waar ik allebei tevreden van ben, dus ik was wel benieuwd naar de nagellakjes zelf.

Trind Caring Colors zijn speciaal ontwikkeld om nagels mooi en in optimale conditie te houden. Hun formule is een mix van ingrediënten die de nagels verzorgen terwijl de lak een prachtige kleur geeft. Zijn makkelijk aan te brengen en blijven lang mooi.

Up to the test:
Ik dacht dat de Champagne Silver mijn favoriet van de twee ging zijn. Ik heb het normaal niet echt zo voor blauwe lakjes! Maar deze maal ben ik helemaal verkocht aan de Petrol Blue. Ik vind het een hele mooie kleur.

Het aanbrengen verliep heel vlot, bij de blauwe was eigenlijk zelf één laagje genoeg geweest om een mooi resultaat te hebben, maar ik heb er toch maar twee opgedaan, al is het maar voor wat extra bescherming.
Het zilveren lakje had natuurlijk meer laagjes nodig, hij is redelijk sheer en is het mooist met twee of zelfs drie lagen. Nu had ik het redelijk dik aangebracht, en ook al voelde de lak droog aan, na een half uur-een uur botste ik met mijn nagels ergens tegen en ik mocht helemaal opnieuw beginnen. Dus het best is heel dunne laagjes aan te brengen, en dan wat meerdere over elkaar.
Bij de blauwe had ik dat probleem niet.

Wat vinden jullie van de nieuwe Trind kleuren? En welke is jou favoriet?

Trind Caring Colors - €9.95 (klik hier voor waar ze te koop zijn)

Minnie Mouse madness & Disneyland

Hoeraaaa, wij zijn klaar voor twee daagjes Disneyland Parijs!!
Ik kijk er helemaal naar uit, het is alweer een jaar en een half geleden dat we er nog geweest zijn, en dit jaar is het extra speciaal, doordat het park 20 jaar bestaat!
Ze hebben daarvoor speciaal een nieuwe lichtshow 'Disney Dreams', die ik dolgraag wil gaan bekijken (ik plaats onderaan een video die ik op You Tube vond, zo hebben jullie toch ook al een idee)!

New in: Ray-Ban Aviator

Ik heb een nieuwe zonnebril!! Ok, ik weet het, de zomer is voorbij, en vandaag was dat wel echt duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat de zon niet meer zal schijnen natuurlijk! Vooral achter het stuur wil ik dan een zonnebril op.
Ik heb wel al een paar brillen in mijn collectie, maar deze keer ging ik voor de Ray-Ban Aviator, via SmartBuyGlasses. Blijft een populair, maar toch een tijdloos model.

Ik moet wel nog een beetje wennen aan het model. Hij is tamelijk groot en donker, en ben ik voor zo een model niet gewoon bij mezelf, maar ik vind het wel nog leuk staan, nee?
Over de service van de webshop was ik best tevreden, juist had ik toch verwacht toen er 'snelle verzending' bijstond, dat ik mijn zonnebril toch iets sneller in huis zou gehad hebben, maar dat duurde toch een tweetal weken.

De webshop heeft tal van leuke designer zonnebrillen (denk aan Ray-Ban, Michael Kors, Hugo Boss, Ralph Lauren, D&G, ... Ze hebben 80 merken en meer dan 60.000 artikelen). Ze verzenden gratis en bij je bestelling krijg je een gratis lens kit. Daarnaast kan je ook regelmatig van kortingen genieten én heb je 2 jaar garantie!
Heb je nu helemaal geen zin meer in een nieuwe zonnebril, en wacht je liever tot volgend jaar op de nieuwste modellen? Ze hebben er ook gewone designer brillen. Ga je voor chique of voor de nerdlook, brillen zijn nog nooit zo hip geweest!
Je kan er dus gewoon ook brillen op sterkte kopen (multifocaal, bifocaal, progressieve glazen etc.), of ook lenzen, dus het is als het ware een online opticien ;).

Kenden jullie de webshop al? En wat vinden jullie van mijn nieuwe zonnebril?
Petra x

Je make-up verwijderen: een must!!

Je make-up verwijderen, het is een echte must voor je huid!
Ik lees en hoor nog héél vaak mensen zeggen dat ze 's avonds te lui, te moe, te ... zijn om hun make-up eraf te halen, maar het is toch heel belangrijk hoor!

Het is noodzakelijk om je gezicht 's avonds goed schoon te maken, zo is je huid proper én kan het ook goed ademen.
Je huid moet zich 's nachts kunnen herstellen van de schade die hij overdag opgelopen heeft.
Ik ben ook soms heel erg moe, maar op die paar minuutjes gaat het echt niet komen. Ik ga echt nooit slapen zonder mijn gelaat te reinigen.
Ik haal eerst mijn make-up eraf met een reiniger op een wattenschijfje (meestal is dat met de Sensibio H2O van Bioderma, gebruik ik al jaren), daarna was ik mijn gezicht met een schuimgel voor gevoelige huid.
Na het reinigen is het ook belangrijk je huid in te smeren, ik gebruik daarvoor een hydraterende crème en een anti-aging product.

Heb je al eens een momentje dat je zegt, ik heb er nu echt helemaal geen zin in, dan heb je ook nog reinigingsdoekjes om je make-up eraf te halen! Gebruik dan liever die, dan helemaal niets!

Waarom is het nu zo slecht voor je huid om je make-up een ganse nacht te laten zitten?
♦ Zorgt voor puistjes en ontstekingen!
Je make-up heeft de hele nacht de tijd om in je huid te dringen en je poriën te verstoppen, en dat zorgt op zijn beurt dan weer voor bacteriën die mee-eters en puistjes veroorzaken.

♦ Zorgt voor een droge huid
Make-up droogt je huid vaak wat uit! Als je die er dan nog eens gans de nacht laat opzitten, en ook geen extra hydraterende crème kunt gebruiken, krijg je een droge huid, wat op langere termijn dan weer zorgt voor rimpels. Ook ziet je huid er dof uit, en willen we niet allemaal een stralendere huid!

♦ Geïnfecteerde ogen en uitvallende wimpers
Ook je oogmake-up moet goed gereinigd worden. Als je dat niet doet kunnen er restanten in je oog terecht komen tijdens je slaap, wat kan zorgen voor irritaties en infecties.
Ook mascara te lang op je wimpers zorgt voor droge en breekbare wimpers, die dan ook kunnen uitvallen of afbreken.

Hopelijk verwijderen jullie elke avond jullie make-up? Zo niet, you better should!!
Petra x